Programsko področje:
Izobraževanje in usposabljanje, štipendije, vajeništvo in podjetništvo za mlade
Rezultat:
Izboljšano institucionalno sodelovanje na vseh ravneh formalnega in neformalnega izobraževanja
Neposredni učinek:
Razvite nove prakse poučevanja in učenja za delo in življenje in izmenjava znanj in dobrih praks na področju pospeševanja spretnosti in kompetenc v izobraževanju
Naziv projekta:
Šola prenove za nove generacije in dediščino 21. stoletja: Prepoznavanje in razumevanje lokalne kulturne dediščine in veščin prenove v osnovnošolskem pouku z uporabo novih metod poučevanja za nove generacije 21. stoletja in naprej
Kratko ime (akronim):
Šola prenove za nove generacije
Nosilec projekta:
Združenje zgodovinskih mest Slovenije
Projektni partnerji:
Partner 1: Univerza na Primorskem
Partner 2: Javni zavod Republike Slovenije za varstvo kulturne dediščine
Partner 3: Osnovna šola Ivana Groharja
Partner 4: Občina Škofja Loka
Partner 5: MAGMA Geopark AS (NOR)
Partner 6: Šolski center Škofja Loka
Začetek projekta:
1. 6. 2022
Konec projekta:
30. 4. 2024
Vir financiranja:
Norveški finančni mehanizem in pripadajoča slovenska udeležba
Skupni upravičeni izdatki projekta (EUR):
478.510,00
Višina dodeljenih sredstev (EUR):
478.510,00
Glavni rezultati projekta:
Vzpostavljeno medinstitucionalno okolje; razvite ter v šolskem okolju preverjene nove prakse poučevanja različnih predmetov v osnovi šoli skozi primere kulturne dediščine in uporabe veščin prenove.
Povzetek projekta:
Razumevanje pomena kulturne dediščine je v Sloveniji na nizki ravni. To se najbolj odraža v prostoru, ko nepremična dediščina izginja pred našimi očmi. Sistematično spreminjanje odnosa skupnosti do kulturne dediščine kot vrednote za življenje in veščin njene prenove kot kompetence za delo v 21. stoletju je možno le prek izobraževanja novih generacij. V tem pogledu projekt v pravem trenutku naslavlja potrebe Slovenije, saj vzpostavlja medinstitucionalno okolje in učne prakse za bolj načrtno izobraževanje mladih na ravni osnovne šole o kulturni dediščini in njeni prenovi. Projekt naslavlja štiri izzive: šibka prisotnost vsebin kulturne dediščine v učnih načrtih OŠ; primanjkljaj obrtno-tehniških poklicev, ki bodo med najbolj iskani na trgu dela tudi naslednjih desetletjih; pomanjkanje znanj učiteljev zaradi razsežnosti kulturne dediščine in neizkoriščena priložnost za medinstitucionalno sodelovanje in medpredmetno obravnavo, učenje v lokalnem okolju in uvajanje sodobne didaktike. V projektu se pilotno razvija, preverja in evalvira nova praksa poučevanja, ki omogoča takojšnje in enostavno vključevanje primerov iz kulturne dediščine in veščin prenove v poučevanje določenih izbranih vsebin obstoječih učnih načrtov predmetov in dnevov dejavnosti, ki se na razredni in predmetni stopnji lahko smiselno obravnavajo s pomočjo kulturne dediščine.