28. april 2023 – V nasprotju z drzno izjavo skupine Pink Floyd je vrednost izobraževanja v našem hitrem in nenehno nadgrajujočem se digitalnem svetu pomembnejša kot kdajkoli prej. Ta privlačni mit razblinjamo z vnaprej opredeljenim projektom KIPSI, podprtim s sredstvi Finančnega mehanizma EGP, ki oblikuje prihodnost poklicnega usposabljanja in prinaša prednosti kombiniranega učenja daleč prek sten učilnic.
Projekt KIPSI (ang. BlendVET), skupna pobuda podprta s sredstvi Finančnega mehanizma EGP, si prizadeva za revolucijo v poklicnem in strokovnem izobraževanju z uporabo metodologij kombiniranega učenja. Projekt združuje partnerje iz vse Evrope, vključno z izobraževalnimi ustanovami in organizacijami na Norveškem, Islandiji in v Sloveniji, ki se osredotočajo na spodbujanje odličnosti v poklicnem in strokovnem izobraževanju.
Kombinirano učenje je izobraževalni pristop, ki združuje tradicionalne metode neposrednega poučevanja z digitalnimi tehnologijami, kot so spletne učne platforme, virtualne učilnice in e-učno gradivo. “Kombinirano učenje, znano tudi kot hibridno učenje, je pristop k izobraževanju, ki združuje spletno izobraževalno gradivo in priložnosti za interakcijo na spletu s tradicionalnimi metodami poučevanja na kraju samem,” pravi Jonny Kurt Pettersen z Višje strokovne šole Viken na Norveškem, ki je ena od številnih partnerjev v tem projektu.
Projekt KIPSI spodbuja uporabo kombiniranih učnih pristopov v slovenskem sistemu poklicnega izobraževanja in usposabljanja, da bi izboljšali njegovo kakovost in učinkovitost ter ga naredili dostopnejšega za širši krog učencev.
“Ta projekt odpira nove priložnosti za slovenske šole. Vključuje predvsem navdušence, ki v razredu radi eksperimentirajo z digitalno tehnologijo. Toda tu ne gre za tehnologijo, temveč za kakovost izobraževanja. Vsi si želimo izboljšati izobraževanje in življenje učencev, učiteljev, staršev in celotne družbe.” Mag. Janez Damjan, direktor Centra Republike Slovenije za poklicno izobraževanje (nosilec projekta KIPSI).
Projekt izvaja konzorcij partnerjev, med katerimi so Center Republike Slovenije za poklicno izobraževanje, Filozofska fakulteta UL, Srednja tehniška in poklicna šola Trbovlje, Šolski center Novo mesto, Šolski center Celje, Srednja tehniška šola Koper, norveški Østfold University College, Åssiden upper secondary school in Viken Higher Vocational College ter islandska University of Akureyri in Akureyri comprehensive college.
Projekt financira Finančni mehanizem EGP, ki je za njegovo izvajanje namenil 1,6 milijona evrov.
“Projekt je zanimiv in ima več ciljev. Eden najpomembnejših je okrepiti kompetence učiteljev pri uporabi tehnologije in digitalne didaktike pri pouku.” Ana Laura Sieder, mednarodna koordinatorka na Åssiden upper secondary school.
“Pri tem projektu želim sodelovati zato, ker sem navdušena nad spletno pedagogiko in poučevanjem prek spleta ter vidim edinstveno priložnost, da to uporabim v svojem poklicu.” Jenny Ellingsen-Suri, učiteljica poklicnega izobraževanja in usposabljanja, ki sodeluje v projektu KIPSI.
Projekt KIPSI je trdno zavezan izboljšanju kakovosti poklicnega izobraževanja in usposabljanja, zato lahko pomembno vpliva na prihodnost poklicnega in strokovnega izobraževanja po vsej Evropi ter učencem zagotovi bistvene spretnosti in kompetence, potrebne za uspeh na hitro razvijajočem se trgu dela. Pričakuje se, da bo projekt pozitivno vplival tudi na širše gospodarstvo, saj podpira razvoj usposobljene in kompetentne delovne sile, ki bo bolje opremljena za izpolnjevanje potreb trga dela.
Projekt KIPSI je navdihujoča pobuda, ki pomaga spodbujati inovacije in odličnost v poklicnem in strokovnem izobraževanju v Sloveniji, saj združuje partnerje iz Islandije, Norveške in Slovenije, ki si prizadevajo za prihodnost.
Več o projektu KIPSI najdete tukaj, o izobraževalnem programu Finančnega mehanizma EGP in Norveškega finančnega mehanizma v Sloveniji pa tukaj. Več o izobraževalnih programih Finančnega mehanizma EGP in Norveškega finančnega mehanizma si preberite tukaj.
Avtor: Fredrik Mjell, Urad za finančne mehanizme